2019-01-03

Nabór: strażnik miejski (Aplikant ds. rejonowo - patrolowych)

SMK – II.1102.1.1.2019
Kalisz, 03.01.2019r.


Komendant Straży Miejskiej Kalisza


ogłasza nabór na  wolne stanowiska pracy:
strażnik miejski (Aplikant ds. rejonowo - patrolowych)
w Straży Miejskiej Kalisza
ul. Krótka 5-7, 62-800 Kalisz


1. Wymagania niezbędne, związane ze stanowiskiem:


1) posiadanie obywatelstwa polskiego,
2) ukończone 21 lat,
3) korzystanie z pełni praw publicznych,
4) posiadanie co najmniej średniego wykształcenia,
5) nienaganna opinia środowiskowa,
6) sprawność pod względem fizycznym i psychicznym,
7) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe ,
8) uregulowany stosunek do służby wojskowej,
9) znajomość obsługi komputera – znajomość programów Microsoft Office (pakiet biurowy).
10)  wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.

2. Wymagania dodatkowe, związane ze stanowiskiem:        


1) znajomość ustawy z dnia 29 sierpnia o strażach gminnych (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 928),
2) podstawowa znajomość aktów prawnych z zakresu prawa samorządowego, miejscowego, prawa o ruchu drogowym, znajomość zagadnień wynikających z postępowania w sprawach o wykroczenia,
3) dobra znajomość topografii miasta Kalisza,
4) prawo jazdy kat. B,                                                 
5) upoważnienie do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi,
6) pełna dyspozycyjność,
7) ukończona szkoła średnia lub wyższa o preferowanych kierunkach:
- bezpieczeństwo, resocjalizacja, pedagogika, ochrona środowiska, administracja, socjologia.

 

3. Predyspozycje osobowościowe:


1) odporność na stres, kreatywność, stanowczość, odpowiedzialność, komunikatywność,
2) samodyscyplina, dynamiczność, pełna dyspozycyjność, kultura osobista,
3) umiejętność pracy w zespole oraz organizowania czasu pracy, zaangażowanie.      

 

4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:


1) ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,
2) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego – w zakresie określonym w przepisach ruchu drogowego,
3) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli,
4) zabezpieczanie miejsca przestępstwa, katastrofy lub podobnego zdarzenia,
5) współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas imprez masowych,
6) ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,
7) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych na potrzeby gminy,


5. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

Stanowisko pracy znajduje się w budynku Straży Miejskiej Kalisza przy ul. Krótkiej 5-7, praca w terenie – służba prewencyjna na terenie miasta.

 

6. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Straży Miejskiej Kalisza

w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił powyżej 6%.


7. Wymagane dokumenty:


1) wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór kwestionariusza można pobrać na stronie smkalisz.bip.gov.pl),
2) list motywacyjny,
3) kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie,
4) kopie dokumentów potwierdzających staż pracy lub kopie dokumentów potwierdzających wykonywanie działalności o charakterze zgodnym  z wymaganiami na danym stanowisku,
5) oświadczenie potwierdzające:
 posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
 brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
 uregulowany stosunek do służby wojskowej,
 obywatelstwo polskie,
6) książeczka wojskowa (kserokopia),
7) prawo jazdy (kserokopia),
8) oświadczenie o stanie zdrowia,
9) zaświadczenie lekarskie (od lekarza medycyny rodzinnej, lekarza internisty lub lekarza medycyny sportowej) stwierdzające: „Zdolny/a do wykonywania ćwiczeń fizycznych”, lub „Zdolny/a do udziału w teście sprawnościowym”.


W celu ułatwienia kontaktu z kandydatami prosi się o podanie adresu mailowego lub numeru telefonu.
Komendant Straży Miejskiej Kalisza, zastrzega sobie prawo do unieważnienia naboru bez podania przyczyny.


8. Termin składania ofert: do dnia  14.01.2019r.         

                     
Aplikacje, które wpłyną do Straży Miejskiej niekompletne lub po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla pocztowego.        
Kontaktujemy się wyłącznie z kandydatami, którzy pozytywnie przechodzą kolejne etapy rekrutacji.


9. Miejsce składania ofert:

Straż Miejska Kalisza, ul. Krótka 5-7 (pok.103) w godzinach: od 7:30 do 14:30.


KLAUZULA INFORMACYJNA:


Administratorem przekazanych danych osobowych jest Komendant Straży Miejskiej Kalisza z siedzibą w Kaliszu ul. Krótka 5 – 7.
Przekazane dane będą przetwarzane w celu przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko pracy w Straży Miejskiej Kalisza, na które Państwo aplikujecie. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art.6 ust.1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), zwanego dalej „RODO” (w  zakresie wynikającym z art.221 §  1 Kodeksu Pracy), w przypadku dobrowolnego podania danych wykraczających poza zakres określony w art. 221 §  1 Kodeksu Pracy (np. numer telefonu lub adres poczty elektronicznej) – art. 6 ust.1 lit. a RODO – zgoda na przetwarzanie danych. Dane będą przechowywane przez czas niezbędny do przeprowadzenia naboru, a następnie zostaną zniszczone (w ciągu 3 miesięcy od dnia wyboru kandydata na stanowisko na które był przeprowadzony nabór).
W związku z przekazaniem swoich danych osobowych macie Państwo prawo żądania dostępu do swoich danych. Jeżeli stwierdzicie, że Wasze dane są niepoprawne lub niekompletne, macie prawo żądania ich sprostowania lub uzupełnienia. Jeżeli będzie to wymagało wyjaśnień ze strony administratora możecie Państwo żądać ograniczenia przetwarzania tych danych na okres pozwalający sprawdzić prawidłowość tych danych. Prawem Waszym jest również wniesienie skargi do Prezesa Urzędu  Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uznacie, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO. Dodatkowo, w przypadku podania danych objętych udzieloną zgodą, macie prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem) oraz usunięcia tych danych.
Podanie danych jest wymogiem ustawowym, a w zakresie objętym zgodą wymogiem umownym. Jesteście Państwo zobowiązani do ich podania a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości wzięcia udziału w naborze. Podanie danych w zakresie objętym zgodą nie jest obowiązkowe, a ich nie podanie nie ma wpływu na Państwa udział w naborze (wpływa na przykład na usprawnienie przebiegu naboru).
Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą wykorzystywane do profilowania.
Postepowanie z dokumentami aplikacyjnymi po zakończonym naborze reguluje Zarządzenie Nr 16/2010 Komendanta Straży Miejskiej z dnia 30 września 2010 r.

 

UWAGA!
Ofertę z wymaganymi dokumentami należy złożyć w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „ Nabór na stanowisko strażnika miejskiego Straży Miejskiej Kalisza – ds. rejonowo – patrolowych.”
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (smkalisz.bip.gov.pl) oraz na tablicy ogłoszeń w Straży Miejskiej Kalisza.

          
            Dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Komendanta Straży Miejskiej Kalisza, w celu przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko pracy w Straży Miejskiej Kalisza, na które aplikuję (zgoda dotyczy danych wykraczających poza zakres określony w art. 221 §  1 Kodeksu Pracy). Dane osobowe podaję dobrowolnie. Zapoznałem się z zamieszczoną w ogłoszeniu klauzulą informacyjną”.
Kandydat spełniający wymagania formalne jest zobowiązany do zgłoszenia się na kolejny etap naboru (rozmowa lub test)  w ustalonym terminie, o którym kandydaci zostaną powiadomieni mailowo lub telefonicznie.

 

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..